Invitatie la conferinta “Integrarea copiilor cu diferite deficiente in invatamantul public”-11 martie 2011, Liceul Cervantes Bucuresti

Invitatie la conferinta “Integrarea copiilor cu diferite deficiente in invatamantul public”-11 martie 2011, Liceul Cervantes Bucuresti
Posted on February 9, 2011 by educatiepentrutoti

Dorim sa informam parintii si profesorii că este posibilă şi de dorit o şcoală a emoţiei de a cunoaşte şi a dorinţei de a exista. O astfel de scoala sau metoda psihopedagogica, a fost dezvoltata de profesorul Nicola Cuomo de la Universitatea din Bologna, http://emozione.scedu.unibo.it/ adresandu-se inclusiv copiilor cu dificultati pentru care accesul la educatia obisnuita pare de regula de neconceput, iar alte metode ale psihopedagogiilor speciale dau putine roade. Este vorba de copii diagnosticati cu diferite tulburari, chiar daca din zone foarte diferite, de la tulburare de atentie, ADHD la autism si Sindromul Down.

Programul conferintei este urmatorul :

09:00 Înregistrarea participanţilor

09:30 – 10:30 Etapa de dezvoltare 0-6 ani – experienţe de intervenţie precoce. O colaborare între casă şi şcoală

10:30 – 11:00 Pauză

11:00 – 13:00 6 – 10 ani, şcoala elementară. Proiecte didactice, integrare socială şi didactica incluzivă

15:00 – 16:30 10 – 18 ani, perioada gimnazială şi liceul

16:30 – 17:00 Pauză

17:00 – 19:00 Spre o viaţă autonomă şi independentă.

În cadrul conferinţei vor fi prezentate multe materiale audio-vizuale şi cadrul va fi foarte deschis întrebărilor participanţilor.

Scopul conferinţei este acela de a exploata experienţele de integrare / incluziune cu scopul de a crea cooperare atât în ceea ce priveşte cercetarea ştiinţifică multi- şi interdisciplinară dar şi în ceea ce priveşte punerea în practică, concretizarea bunelor practici, pentru depăşirea dificultăţilor de învăţare şi de predare.

Cercetările pe marginea dificultăţilor de învăţare s-au alăturat dificultăţilor de predare scoţând la iveală posibile noi cadre teoretice, metodologice şi operaţionale, alternative pedagogico-didactice cu o multitudine de trasee, conţinuturi şi modalităţi formative.

Adeseori refuzul şcolii, al cunoştinţelor, refuzul de “a şti”, dificultăţile în învăţare, lipsa plăcerii de a cunoaşte, a culturii, faptul de a nu le percepe ca o aventură demnă de dorit, cel mai probabil găseşte una dintre cauzele sale într-o organizare şcolară “nu trăită, ci suportată”, care vorbeşte de conţinuturi, lăsând deoparte dorinţa, plăcerea, emoţiile.

Implicat în cercetări internaţionale, multi- şi interdisciplinare în domeniul “Pedagogiei Speciale şi al Didacticii Integrării”, în scopul de a scoate la iveală constante care au produs şi produc succes şcolar elevilor, studenţilor cu “dificultăţi de învăţare”, şi reflectând împreună cu profesori, părinţi şi experţi, Prof. Nicola Cuomo a reuşit să demonstreze faptul că în general contextele, situaţiile, modalităţile, strategiile, tacticile care au determinat o stare de bine – indiferent de definiţia dată dificutăţilor atribuite învăţării – au produs rezultate pozitive.

Experienţele care au lăsat o amintire plăcută, par să “atragă” conţinuturile independent de ierarhia care le împarte în uşoare, grele sau foarte grele.

Cercetarea scoate la iveală faptul că dificultatea nu este localizabilă în mod esenţial în conţinuturi, ci în modalităţile, în contextele care dacă nu propun emoţia de a cunoaşte, curiozitatea, dacă nu stimulează imaginaţia sau dacă nu sunt susţinute de dorinţa provocată de profesori, nu produc acea stare de bine care se dovedeşte a fi constanta care facilitează învăţarea.

“Învăţarea nu este prin ea însăşi dezvoltare, însă o corectă organizare a conţinuturilor învăţării copilului conduce la dezvoltarea mentală, activează un grup întreg de procese de dezvoltare, şi această activare nu ar putea avea loc fără învăţare. Învăţarea este deci un moment în mod intrinsec necesar şi universal pentru dezvoltarea în copil a acelor caracteristici umane non-naturale, însă care se formează istoric.”

În această premisă a lui Vygotsky, dar şi pe baza teoriilor propuse de Terapia Gestalt şi fundamentelor teoretice ale fenomenologiei husserliene, îşi găseşte originile metoda pe care Prof. Cuomo a experimentat-o mai bine de treizeci de ani: “Emoţia de a cunoaşte”.

Intalnirea necesita si prezenta unor persoane care fac parte din grupul redactional al Revistei “Emotia de a cunoaste” pentru a promova raspandirea experientelor pentru depasirea handicapurilor si in scopul integrarii sociale si scolare.

Prof. Nicola Cuomo împreună cu colaboratorii săi (Alice Imola, Emanuela Mihoc, Mirela Barbat, Valentina D’Alessandro, Daniel Mara) va deschide o confruntare riguroasă şi ştiinţifică, exploatând experinţele de integrare / incluziune în diverse arii disciplinare.

Caracteristica metodei “Emoţia de a Cunoaşte” este aceea de a pune pedagogia specială în sinergie cu neuroştiinţele, psihologia clinică, precum şi cu aria reabilitării dezvoltării cognitive şi afective a persoanelor, pentru dezvoltarea potenţialurilor originale dincolo de deficit.

Conferinta va avea loc pe 11 martie 2011, la Liceul Cervantes din Bucuresti si este organizat de catre Fundatia Aldea-Tudorache si Fundatia Internationala pentru Copil si Familie “Dr. Alexandra Zugravescu”.

Partenerii evenimentului sunt Asociatia de consiliere si psihoterapie psihanalitica Bucuresti, Liceul Miguel Cervantes.

Partenerii media sunt radio Itsy-Bitsy.

Taxa de participare este de 150 lei per persoana.

Pentru inscrieri completati formularul de inscriere de pe site. Pentru informatii suplimentare, persoana de contact este:

Ana Tudorache

tudorache_ana@yahoo.com

Un răspuns la Invitatie la conferinta “Integrarea copiilor cu diferite deficiente in invatamantul public”-11 martie 2011, Liceul Cervantes Bucuresti

  1. Vera spune:

    Lucrez ca educator specializat in cadrul DGASPC- Timis si as dori mai multe informatii despre urmatorul dv. curs la care as dori sa particip.Multumesc!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: