„ INTERVENŢII COGNITIV-COMPORTAMENTALE: APLICAŢII LA COPIII CU TULBURĂRI DE SPECTRU AUTIST”

Asociaţia de Psihoterapii Cognitiv – Comportamentale din România

în colaborare cu

Asociaţia Autism Transilvania

Organizează, sub coordonarea Prof. univ. dr. Daniel David, cursul de formare continuă: „ INTERVENŢII COGNITIV-COMPORTAMENTALE: APLICAŢII LA COPIII CU

TULBURĂRI DE SPECTRU AUTIST”

Descrierea cursului: cursul se adresează celor interesaţi de problematica tulburărilor de spectru autist şi terapia acestora: specialişti, părinţi şi studenţi (facultatea de psihologie).

Scopul cursului este dobândirea unor noţiuni teoretice de bază cu privire la aplicabilitatea terapiei cognitiv-comportamentale la tulburările de spectru autist şi acumularea de cunoştinţe declarative şi procedurale care să-i ghideze în terapie. Cursul este structurat sub forma unor prezentări teoretice şi aplicaţii practice. Se prezintă, într-o manieră pragmatică, demersul intervenţiilor, oferind un sistem de practică psihologică în ceea ce priveşte terapia.

Cursul este acreditat cu 20 de credite de Colegiul Psihologilor din România.

Cursul cuprinde:

Modul I: Principii de bază ale terapiei cognitiv-comportamentale şi aplicabilitatea la copiii cu tulburări de spectru autist (20 ore)

Modul II: Practică în cadrul Asociaţiei Autism Transilvania (10 ore)

Număr maxim cursanţi: 20 persoane

Perioada: 26-28 noiembrie 2010 (modul I)

29 noiembrie – 3 decembrie 2010 (modul II)

Locaţia: Casa de Cultură a Studenţilor, strada Piaţa Lucian Blaga, nr.1-3, Cluj-Napoca

Cost: 800 lei

Plata prin virament bancar în contul: RO31BRDE130SV42995601300 deschis la BRD,

Sucursala Haşdeu, Cluj-Napoca.

Pentru detalii referitoare la tematica detaliată, program şi înscrieri, vă rugăm să vizitaţi siteul:

http://www.autismtransilvania.ro şi să ne contactaţi la office@autismtransilvania.ro,

0264-433.175 (între orele 8.30 – 16.30)

Tel. 0742-213.337 Psiholog Cristina Pop

Detalii curs:

Tematica :

MODUL I

1. Autismul – introducere

  • · Etiologie, prevalenţă
  • · Simptomatologie
  • · Criterii de diagnostic

2. Dezvoltarea tipică vs. dezvoltarea atipică şi teorii explicative

  • · Caracteristicile dezvoltării sociale
  • · Caracteristicile dezvoltării emoţionale
  • · Caracteristicile dezvoltării limbajului
  • · Caracteristicile dezvoltării jocului
  • · Caracteristicile dezvoltării motorii
  • · Caracteristici compotamentale
  • · Teorii explicative

3. Principii fundamentale ale terapiei cognitiv-comportamentale

  • · Modelul ABC comportamental (teorie şi exerciţii aplicative)
  • · Analiza funcţională a comportamentelor

4. Diferite forme de terapii

  • · Ce înseamnă terapie validată ştiinţific în autism?
  • · Principii fundamentale ale terapiei comportamentale
  • · Noţiuni de bază despre: ABA, TEACCH, PECS, Terapia asistată de animale, RDI,

Integrare senzorială, Son Rise, Terapie ocupaţională, Meloterapie şi Floor

Time

5. Tehnici specifice de modelare a comportamentului şi de intervenţie pentru

îmbunătăţirea abilităţilor din diferite arii (exemple, descriere, filmuleţe)

  • · Reducerea comportamentelor inadecvate
  • · Dezvoltarea limbajului expresiv şi receptiv
  • · Dezvoltarea abilităţilor cognitive
  • · Dezvoltarea autonomiei personale

6. Exerciţii şi jocuri de rol pentru dezvoltarea diferitelor abilităţi.

Modul II: Practică în cadrul Asociaţiei Autism Transilvania

  • · Asistare la terapia individuală – 4 ore
  • · Monitorizarea comportamentelor – 2 ore
  • · Promptare – 2 ore
  • · Terapie individuală – 2 ore

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: