Recompensare si Succes in terapia aba

Recompensare si Succes

In continuare va prezentam mai multe metode prin care putem duce la normalizarea motivatiilor, astfel incat sa ajutam elevul sa aibe succes in asimilarea de noi comportamente:

Regula de baza este sa maximizam succesul elevului si sa minimizam esecul;

Simplificati mediul de invatare, astfel incat elevul si profesorul sa aiba succese si sa capete incredere; simplificati instructiunile si folositi intaritori primari puternici, cum ar fi mancarea sau evadarea din stres.

La inceputul tratamentului, exagerati recompensele; dupa ce elevul ajunge sa stapaneasca un anumit comportament, treceti gradat de la programul de recompensare imediata la intaritori intermitenti, oferind intaritori dupa doua, trei sau mai multe raspunsuri corecte;

Inhibati comportamentul auto-stimulativ deoarece intaritorii inerenti din comportamentele auto-stimulative pot intra in conflict cu intaritorii furnizati de catre profesor, interferand astfel cu invatarea de noi comportamente;

Furia este un bun factor motivational si poate fi folosita in mod constructiv – un elev care prezinta o stare de anxietate si furie fata de eventualitatea unui esec poate fi mai usor motivat deoarece comportamentul agresiv ilustreaza teama elevului fata de esec si dorinta de a ajuge sa controleze mediul

Recompensele artificiale si exagerate utilizate la inceputul tratamentului vor fi diminuate treptat si vor fi inlocuite cu factori tipici de intarire – incercati sa normalizati situatia educationala, cat mai curand cu putinta.

Pentru a facilita generalizarea indemanarilor, este imperativ ca furnizarea de intaritori sa fie naturalizata, treptat – folosirea intaritorilor artificiali, cum sunt recompensele alimentare si simbolurile poate duce la generalizari limitate (transferuri) ale progreselor obtinute, dintr-un mediu in altul (cum ar fi de acasa in comunitate);

Intaritorii trebuie sa fie variati, pentru a evita senzatia de satietate – daca elevului i se furnizeaza cantitati mari de intaritor pentru fiecare raspuns corect, sau ii este oferit un singur tip de intaritor, elevul va ajunge repede la satietate.

In plus, intaritorii favoriti ai elevului trebuie sa se gaseasca exclusiv in spatiul educational si nu trebuie sa fie furnizati, nici in acel spatiu, in mod excesiv – daca elevul are acces liber la intaritori, in afara spatiului educational, va avea putine motive sa fie motivat in timpul situatiilor de predare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: