Cum reducem comportamentele de tip obsesiv?

1. Ignorarea manifestarilor isterice si a comportamentului auto-distructiv:

adultul se comporta ca si cand nu ar observa acel comportament;

extinctia (munca in grup – membrii echipei sau alte persoane care au experienta in lucrul cu aceste comportamente);
2. Recompensa diferentiata

se intaresc comportamentele alternant, acceptate social (DRO – inseamna intariri diferentiate ale unor comportamente in lit. de specialitate);

copiii cu autism isi reduc comportamentle pe masura ce asimileaza comportamente sociale adecvate, cum ar fi limbajul (pt. a avea control asupra mediului inconjurator);
3. Intreruperile pot reduce manifestarile isterice si comportamentul auto-distructiv in acele cazuri in care comportamentele respective sunt mentinute de anumiti intaritori pozitivi pe care ii castiga individul;

4. Construirea de comportamente alternative adaptate, ce furnizeaza o stimulare similara aceleia oferita de comportamentul auto-mutilant;

Concluzii:

Programele educationale ajuta elevul sa inteleaga ceea ce doresc ceialalti sa-i comunice;

Nu lasati elevul sa preia controlul manipulandu-va – trebuie luata atitudine;

Folositi munca in echipa;

Nu lasati elevul sa aiba acces la intaritori si sa controleze situatia.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: